Sun Fire X2100 M2 a nefunkcni LOM

Richard Willmann ml at foofree.sk
Tue Jan 22 20:45:17 CET 2008

> Navic soucasti "hint" radku je u "unit" cislo - a to PCI zarizeni
> dostane teprve tehdy, kdyz se definitivne prihlasi do systemu (tedy az
> behem _attach faze, a to uz je hardware radne osahanej)
>
> Melo me napadnout, ze tudy to nepujde.
>
> "Zakazane" zarizeni by se muselo definovat selektorem
> (sbernice:cislo_zarizeni[:funkce_v_ramci_zarizeni])

vysvetlenie je rozumne, ale ked naozaj funguje ten postup z OpenBSD
(vyskusat mozem o par dni / tyzdnov ked dorazia aj k nam nove SUNy) tak je
problem naozaj to, ze ovladac bge nie je az taky "nezny" :)

Ked sa na toto pozriete:

ukc> find bge
121 bge* at pci* dev -1 function -1 flags 0x0
ukc> add bge0
Clone Device devNo, 'q' or '?') ? 121
Insert before Device devNo, 'q' or '?') ? 121
121 bge0 at pci* dev -1 function -1 flags 0x0
ukc> change bge0
121 bge0 at pci* dev -1 function -1 flags 0x0
change [n] y
dev [-1] ? 4
function [-1] ? 0
flags [0] ?
121 bge0 changed
121 bge0 at pci* dev 4 function 0 flags 0x0
ukc> disable bge*
122 bge* disabled
ukc> find bge
121 bge0 at pci* dev 4 function 0 flags 0x0
122 bge* at pci* disable dev -1 function -1 flags 0x0
ukc> quit
Saving modified kernel.

bge* je zakazane a pridane bge0, ktore je v OpenBSD identifikovane
jednoznacne svojim DEV ID.

Bohuzial az tak dovnutra nevidim aby som vedel posudit rozdiel v ovladacoch
Free a OpenBSD.

Na druhej strane neverim, ze sme jediny kto sa tymto problemom zaoberal.
Riesenie musi existovat, opteronove Sun Fire servre su pomerne oblubene a
integracia LOM v druhej serii 2100/2200 je dostatocne zaujimava a potrebna
aby to ludia chceli pouzivat.

rwi