jak zjistim,ktere moduly mohu natahnout

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 22 20:40:57 CET 2008

jaroslav votruba napsal/wrote, On 01/22/08 20:09:
> jde mi o to, jak si vylistuji nejaky seznam modulu,ktere mohu natahnout
> a k nim nejaky popis co ktery modul natahuje.

	Ne, to ne. Alespon ne obecne. Pravda je, ze obvykle jsou moduly ulozene
ve stejnem adresari jako kernel, ale neznamena to, ze nemohu mit nejaky
modul nekde jinde (ja treba mam). Obvykle ke konkretni verzi jadra
existuje nejaka "standardne patrici" skupina modulu (ty jsou prave u nej
v adresari), ale tenhle seznam se verze od verze lisi a navic neni
zaruceno, ze jsem si nejak jinak neporidil nejake moduly dalsi.

	Resis problem z neobykleho uhlu - obvykle mame problem a ptame se co
(ktery modul) jej resi - nikoliv obracene.

> a zda plati obecne nazev_modulu_tak_jak_ho_natahuju_kldloadem_load="YES"
> do /boot/loader.conf pri startu

	Timhle konstruktem zaridis natazeni modulu daneho jmena pri startu, za
predpokladu, ze se modul daneho nazvu nachazi v nekterem z adresaru,
ktere se pri teto prilezitosti prohledavaji.

> zda to musi byt jeste povoleno i v rc.confu,kdyz uz je to v loader.conf.

	Tady furt bloudim. Co "zda musi byt povoleno" ?

	rc.conf obsahuje parametry, ktere jsou vyuzivany nejruznejsimi scripty
spoustenymi pri startu. Neexistuje zadna obecna odpoved na obecne otazky
tykajici se rc.conf - odpoved je vzdy vazana na ten-ktery konkretni
scriopt, ktery udaje z rc.conf pouziva. Ano, mezi scripty jsou i takove,
ktere v prubehu sve cinnosti mohou natahnout nejaky modul do jadra.
Jestli chces rozumnou odpoved, musis se ptat na konkretni script nebo
konkretni problem. Nikoliv na rc.conf bez vazby na neco dalsiho.