jak zjistim,ktere moduly mohu natahnout

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 22 14:38:31 CET 2008

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 01/22/08 06:49:
> jak si je vypisi a jak zjistim ,ktery co natahuje. A v jakem tvaru se
> pisi do rc.confu.Nechce se mi pokazde upravovat jadro, jen proto,ze si
> chci neco vyzkouset.

> Ted treba modul pro NAT(kldload ipdivert),v jadre je to volba IPDIVERT a
> pro start po rebootu
> ipfw_load="YES"
> ipdivert_load="YES"
> do /boot/loader.conf

	Asi nechapu otazku - popsals naprosto presnejak zaridit, aby se moduly
natahly pri startu - to se pise do loader.conf

	Predpokladam tedy, ze se tedy ptas jak manipulovat s moduly "on-line".
Zde doporucuju pozornosti prikazy kldstat/kldload/kldunload

	Nechapu ale zminku o rc.conf - to by naznacovalo, ze znovu resis
problem nahravani mohulu pri startu - to jsi ale popsal spravne sam
(loader.conf) - tak mi mozna v otazce neco unika.

	Jinak - pro podminene nahrani modulu pokud jiz neni nahran a neni ani
zakompilovan lze vyuzit nasledujici konstrukt:

kldstat -q -m ipfw || kldload ipfw || echo "ipfw failed to load." >&2

	A druhak jinak - nektere programy/scripty si natazeni potrebnych mogulu
zajistuji ve vlastni rezii a neni treba jim v tom pomahat (napr. mount
si podporu pro filesystemy natahne sam)