Kontrola paru MAC-IP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 8 17:53:43 CET 2008

Jan Stary napsal/wrote, On 01/08/08 17:04:

> co je "kolizni domena"?

	Kolizni domena je obvykle pouzivany nazev pro sit na urovni prvni
vrstvy u siti, ktere pouzivaji CSMA-CD nebo jiny podobny protokol.

	Srozumitelneji receno - jde o takovou oblast site, kde soucasne
vysilani dvou pocitacu vyvola kolizi na pouzitem mediu.

	Napriklad vsechny pocitace na jednom HUBu jsou v jedne kolizni domene.

	Tady ale slo pravdepodobne o omyl - Jarda mel spis na mysli sit na
urovni druhe vrstvy.

> Zatim to chapu tak, ze kdyz jsem ucastnikem skupin A a B

	Ja jsem to pochopil tak, ze nekteri lide si zaplatili "byt ucastnikem
skupiny A" zatimco jini si priplatili aby mohli byt ucastniky skupiny B,
ktera ma oproti A nejake vyhody. Pricemz na te urovni, na ktere se
"vyhody" rozhoduji se algoritmus ridi pomoci IP adresy. Je tu tedy
zajem, aby se clen skupiny A nemohl dostat k vyhodam skupiny B proste
tak, ze si nastavi IP adresy, ktera patri clenum teto skupiny ...