ULE a ZFS na freebsd 7.0

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 8 16:49:10 CET 2008

Jindra Fucik napsal/wrote, On 01/08/08 15:30:
> [...]

	Ha, to je zajimavy, to mi taky uniklo, ze uz to umi.

> He he - trochu mi to pripomina jednu hodne starou dokumentaci, kdy oracle
> tuto moznost zavadel.

	Zrejme je pro kazdeho z nas jine obdobi "stara". To ja pamatuju doby,
kdo to bylo naprosto bezne - naopak, databaze na zvlastnim filesystemu
byla vyjimkou. Na prednasce o databazovych systemech se pak resilo jak
ma byt optimalne databaze (jeji idenxy, data a dalsi pomocne struktury)
ulozene na disku zname geometrie tak, aby s ohledem na seekovani a
rotaci media byl pristup k datum co nejrychlejsi.

	Optimalizovany pristup primo na disk byl samozrejme rychlejsi nez
takovy pristup, ktery geometrii disku v uvahu nebral (a to na
filesystemu nemohl). Overhead filesystemu bylo uz jen dalsi zpozdeni navic.

	Zacalo se to opoustet v dobe, kdy disky prestavaly mit jednoduchou a
navenek zrejmou geometrii. To uz je ale hodne davno ... ;-)