spusteni skriptu po startu jailu

Josef Hrabec hrabec at naxo.net
Tue Jan 8 15:53:10 CET 2008

> Na hostitelskem systemu prece neni zapotrebi mountovat filesystem z
> jailovaneho stroje, tim mene pres sambu - kdyz uz ten filesystem
> potrebujes na hostitelskem stroji primountovany, neslo by pouzit nullfs?
> Ale to jen spekuluju, treba je opravdu potreba mit to primountovane
> pomoci samby. To samozrejme musis vedet ty. Mne se jen nezdal ten
> pozadavek na spousteni skriptu po spusteni jailu uplne v poradku a
> delalo to na mne dojem, ze se neco lame pres koleno. Dokazu ale
> pochopit, ze to muze byt z nejakych diagnostickych, monitorovacich,
> netusimjakychjinych duvodu ;-)

Obecne jsem do teto chvile nemel presnou predstavu, jak spustit z
/usr/local/etc/rc.d neco v zavislosti na necem jinem, coz muze byt potreba
i v jinych pripadech.

Ale ano, mas pravdu, to co jsem delal je "opicarna". Ten filesystem ze
samby  jsem potreboval mit primontovany zpet do jailu, abych jej mohl
nabizet take prostrednictvim ftp.
A primo nabizet pres ftp root kde zacina strom sdileny sambou nemuzu,
protoze tam jsou nektere adresare jako link a ftpd ktery je standardne ve
FBSD tyto linky neumi nasledovat, narozdil od samby.

Sice je tak ftp pomalejsi, protoze zavisi na sambe, ale pres ftp tam zase
pristupuji vice mene pouze lide ze vzdalenejsich lokalit pres wifi, kde
stejne neni tak vysoka rychlost jako na lokale, kde ostatni pouzivaji
sambu.
(jedna se "vesnicky" servrik pro sdileni veci vselikerych uzavrenemu
okruhu uzivatelu)

p.