ULE a ZFS na freebsd 7.0

Pav Lucistnik pav at FreeBSD.org
Tue Jan 8 15:38:27 CET 2008

Martin Zdrazil píše v út 08. 01. 2008 v 15:20 +0100:

> o teto moznosti jsem zatim neslysel. zni zajimave. nevyplyvaji z teto
> architektury nejaka administracni omezeni? mam na mysli napiklad moznost
> presunout mysql na jinou slice kdyz bude dochazet misto, moznost
> monitorovat kolik mista na tom slice zbyva atp ?

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/innodb-raw-devices.html

Volne misto se zjisti trochu neintuitivne dotazem SHOW TABLE STATUS nad
libovolnou tabulkou, kde jeden ze sloupecku obsahuje

InnoDB free: 5385216 kB

Zalohovani na urovni souboru snad nedelate, to byste me rozesmal :)
Kazdy rozumny clovek zalohuje dumpem z replikacniho serveru...

Co se tyce presunu, neni problem pridat dalsi disk a pridat ho do
tablespacu, kdyz dochazi misto - chova se to jako jeden velky pool.
Pro presun pak doporucim dump, a to i pro data v souborovem systemu.

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
              <pav at FreeBSD.org>

May your code work forever and never have a bug.