Sendmail

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Mon Jan 7 11:44:27 CET 2008

Dan Lukes napsal(a):

> 	Takova otazka z jine strany - kdyz uz jsi se rozhodl pro jiny MTA
> system, tak proc vlastne vubec pouzivas na neco sendmail ? Odesilej
> postu nastrojem z postfixu.

postfix mam jako muj hlavni mailserver pouze na tom stroji v jailu.
Nechci instalovat postfix vsude, chci vyuzit sendmail, kdyz uz je v
systemu tak jak tak defaultne nainstalovan. Proti sendmailu nemam
naprosto nic, pouze proste jeho studium povazuju v danem okamziku za
ztratu casu, i kdyz priznavam, ze bych se ho rad naucil krotit. Ted jsem
ale narazil na problem, se kterym se muzu setkat ve vice pripadech a
proto se ptam.
Dotaz jsem sem napsal proto, ze se mi sendmail chova (dle meho puvodniho
predpokladu) dost nelogicky a nezda se mi, ze by to nemelo jit trivialne
vyresit.

> 	Jinak, to co chces, sendmail urcite umi. Prevazna cast logiky sendmailu
> neni nijak natvrdo zadratovana, ale je zapsana ve scriptu. Do toho si
> muzes napsat prakticky cokoliv. Mimochodem, proto ho mam ja rad. To, co
> mi tady zatim provadime je pouha parametrizace predgenerovaneho
> defaultniho scriptu - zatim jsem si neudelal jasno, jestli to bud ena
> pozadovanou upravu stacit ...

Pokud by reseni tohoto problemu melo obnaset vic, nez zmenu parametru
onoho predgenerovaneho scriptu, nehodlam s tim ztracet cas ani svuj ani
nikoho z vas.

ad relay) (zmineny v jednom predchozim mailu) - ted mi doslo - on ten
relay nemusi fungovat taky (zatim jsem to nezkousel), pac sendmail muze
opet onu IP povazovat za "svou vlastni" a budu tam, kde jsem ted.
Urcite fungujici workaround, ktery pouzivam v jinych jailech je nastaveni
sendmail_submit_enable="NO"
a do submit.mc pripsat
FEATURE(`msp', `[prislusny.mailserver.url]')dnl

znamena to ale veskerou postu pro roota (a ze ji system generuje povic -
periodic, cron, ...) presmerovat jinam. V tomto modu totiz sendmail
postu pouze odesila a nezpracovava pritom aliases. Kdyby nekdo vedel,
kterak v tomto modu sendmail dokopat ke zpracovani aliases, aby pri
odesilani prepsal prijemce, reknete mi, prosim. Obavam se ale, ze to
mozne neni.

Zbynek