ACPI, memory management a inicializace OS (chobotnicovity problem)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jan 5 13:48:45 CET 2008

Roman Divacky napsal/wrote, On 01/05/08 11:41:
> to kmem_suballoc pouze vytvori mapu. nevim, jestli mas o tomhle nejake znalosti
> ale ja se chci taky semtam pochlubit ze neco vim a tak to vysvetlim :)

	Jo, vysvetleni odpovida zhruba te predstave co o tom mam.

	Nicmene, krome toho vim jeste neco - kdyz si pred volanim vypisu seznam
volnych stranek a po nem, tak je sakra kratsi.

	Nerikal jsem ze o 80*1024 stranek, ale rikal jsem, ze behem, teto
funkce cenne stranky ubudou a to o podstatne vetsi cislo nez je jednicka
nebo tak neco zanedbatelneho. Jestli si to od vcerejska pamatuju
spravne, tak se jednalo o vic nez desitku stranek, coz pri celkovem
postu 158 neni zanedbatelne.

	Nepripada mi, ze si nerozumime. Ja ti rozumim - a to co rikas neni s
tim co rikam ja v zadnem rozporu.

> no ja jsem to taky nemyslel tak ze bys to mel vyresit :) spis to prepsat do anglictiny
> a poslat nekam at to nezapadne

	Viz nize.

> ja osobne bych "to spravne reseni" nechal najit nekym kdo o ACPI/FBSD vi prvni
> posledni - nate lawson.

	Ja mu v tom branit nebudu.

	Analyza podobnych veci si obvykle vyzada nekolik desitek hodin prace,
kterou si ponekud nadute dovolim oznacit za vysoce odbornou. Delam to
samozrejme predevsim pro sebe, ale kdyz uz jsem to udelal, neni duvod
aby z toho nemel prospech i nekdo jiny.

	Pokud zaslane PR nekoho z commiteru zaujme a dospeje k zaveru, ze jde o
problem, kterym se hodla zabyvat, pak s nim na reseni budu rad
spolupracovat (obzvlast pokud se tedy ozve v dobe, kdy o problemu jeste
neco vim a dokud se kod, ktereho se problem tyka, vyrazne nezmeni).

	V praxi ale vetsina podobnych analyz i navrhu reseni zustava lezet
dlouhodobe bez povsimnuti. Sice mi posledni dobou bylo par veci vyrizeno
podezrele rychle - ale to byly drobnosti. U slozitejsich veci je
pravdepodobnost, ze to zustane lezet nedotcene takrka stoprocentni. Pro
analyzy bez navrhu reseni to plati jeste vic.

	Nemam chut ani cas se nekoho doprosovat, aby se na to laskave podival.
Moje aktivita konci tim, ze poslu PR a patch si rovnou zapracuju do
sveho "udrzboveho" systemu, ktery se stara o synchronizaci jak vuci
verejnemu CVS a tak vuci mym internim patchum. Jak jsem rekl, jestli se
nekdo ozve, budu rad spolupracovat.