Martin Bílý bily at fel.cvut.cz
Fri Dec 28 22:24:12 CET 2007

Dobry den,

pred casem jsem se zde ptal na software pro evidenci
zapojeni racku:

> Hledam nejaky software, ktery mi umozni vest si prubeznou
> evidenci, co vlastne je z vnejsku rozvadece privedeno na
> porty v patch panelech. A kam, na jaky switch/port je to
> pripojeno. Zajima mne evidence jak z pohledu jednotlivych
> patch panelu, tak i v opacnem pohledu - co je na
> jednotlivych portech switche. Nu a kdyz by se to dalo
> rozsirit i o prehled virtualnich siti/trunku pouzivanych
> na jednotlivych portech, tak by to nebylo spatne.

Obdrzel jsem nekolik odpovedi. Z nich pro mne vyplyva, ze
zadne zazracne reseni jsme nikdo neobjevil. V beznych
situacich spolecne pouzivame ruzne popisky a nalepky na
kabelech i patch panelech.

Ze zajimavejsich reakci vybiram:
> Dan Lukes - Switche jsou Cisco a ty v ramci konfigurace
> jednotlivych portu umoznuji umistit komentar. Tak u toho
> je napsano do jake pozice patch-panelu v racku je onen
> port propojen.

Poznamenat si v komentari u portu, do ktere pozice na panelu
kabel momentalne vede, to se mi libi. Diky za inspiraci.
Dosud jsem si tam poznamenaval jen informaci o zarizeni na
protilehlem konci cele kabelove trasy.
Kdyz se do hry zapoji nejaky formalizovany tvar komentare a
spolecne tftp uloziste konfiguraci, tak to otevira zajimave
moznosti. Bohuzel nemam vsude jen cisco, ale snazim se o to :-).

> Jindra Fucik - odkaz na konferenci gsm at sh.cvut.cz, kde se
> vyskytuji i lidi od kabelovych spolecnosti.

> David Pasek - nezkousel jste nekdy aktivni management
> pasivni kabelaze? Jsou dve moznosti RIT a na druhou si
> ted nemuzu vzpomenout.

Dekuji, kdysi jsem na to pri nejake prilezitosti narazil a
pak pozapomnel. Je to hezky system. Ale uz jen z pohledu na
cenik specialnich patch kabelu je mi jasne, ze mimo financni
moznosti meho zamestnavatele.

Dekuji Vam za vsechny odpovedi. A do pristiho roku preju
same spolehlive fungujici site a servery :-)

Martin Bily