problem s ukoncovanim rc scriptu v jailu pri rebootu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Dec 15 23:55:13 CET 2007

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 12/15/07 23:29:
> A proc ze je tam opet su pri vypinani? Me to tak prislo "logicke" - aby

	Jo, to je logicke. Jen me to nenapadlo, protoze ja bych to patrne delal
cele trochu jinak. Coz neznamena implicitne lepe - rikam jinak.

> Jinak tedy aby to s tim lockf melo smysl (chapu-li to spravne), tak ho
> musi pouzivat i ten uzivatel, ktery si spravuje svuj web. Tedy i on
> misto puvodniho:
> python manage.py runfcgi `head -1 django-runfcgi.conf`
> bude muset spoustet
> lockf -t 0 tmp/django-runfcgi.lock python manage.py runfcgi `head -1
> django-runfcgi.conf`

	A on ten uzivatel opravdu pise na prikazove radce takovehle zbesilosti
? Ja bych ocekaval, ze tohle cele ma napsane v nejakem scriptu, ktery
vola aniz zna/zkouma jeho obsah. Takze to, ze se jeho obsah zmeni ani
nezjisti.

	Ale zpet k otazce - ano, musi.

	"Normalni" by bylo, kdyby program, ktery je napsan tak, ze ma bezet jen
jednou, protoze jinak je to problem, mel v sobe nejakou vhodnou pojistku
zabudovanou sam (napriklad zamek, stejne jako to dela lockf). U sitovych
serveru tomu nejcasteji brani to, ze dva nemohou soucasn eotervit socket
stejneho cisla.

	Kdyz uz se ale stalo, ze ji v sobe nema a "dobastlovava" se to tam
externe, musi vsichni hrat hru se stejnymi pravidly aby to fungovalo.

	Jinak jeste jednou radsi pripominam, ze se ten script musi spustit tak,
aby se sam nedaemonizoval - a takze bude ten lock potreba spoustet v
ramci startovaciho scriptu na pozadi.

> muzeme jit spat

	Jak kdo ;-)

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz