problem s ukoncovanim rc scriptu v jailu pri rebootu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Dec 15 23:29:13 CET 2007

Dan Lukes wrote:

> 	Aha. A proc se 'su' pouziva i v pripade, ze ho (predpokladam, ze zase
> root) zastavuje ?

Je to jak pise Jan Pechanec - script pri bootu je spusten jako root, ja
ho pripadne rucne taky ovladam jako root, ale ty weby v django si
spravuji uzivatele a django se pri zmene souboru na disku musi
restartovat, aby akceptovalo zmeny. Takze "je potreba" to bezet pod tim
uzivatelem, ktery sim ma dale pracovat.
Uzivatel si to pak v adresari te sve webove aplikace spusti prikazem
python manage.py runfcgi `head -1 django-runfcgi.conf`
a zastavi to prikazem
kill `cat tmp/django-runfcgi.pid` && rm tmp/django-runfcgi.pid

A proc ze je tam opet su pri vypinani? Me to tak prislo "logicke" - aby
to cele fungovalo tak, jako kdyz s tim pracuje sam uzivatel a navic,
pokud by mi uzivatel do toho PID souboru napsal cislo procesu, ktery mu
nepatri a ja to spustil pod rootem, tak mi bezny uzivatel zabil jiny
proces (treba apache, mysql atd.), nez na ktery mel mit opravneni.

(nebo i s timhle jsem mimo?)

Jinak tedy aby to s tim lockf melo smysl (chapu-li to spravne), tak ho
musi pouzivat i ten uzivatel, ktery si spravuje svuj web. Tedy i on
misto puvodniho:
python manage.py runfcgi `head -1 django-runfcgi.conf`
bude muset spoustet
lockf -t 0 tmp/django-runfcgi.lock python manage.py runfcgi `head -1
django-runfcgi.conf`

Je to tak? (a tim jsme to snad vsechno probrali, ja jsem se naucil neco
noveho uzitecneho a muzeme jit spat ;])

Opet diky za rady vsem a zejmena Danovi za ten tip na lockf!

Mirek