nastaveni bashe jako defautlt shell

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Dec 13 15:09:26 CET 2007

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 12/13/07 14:48:
> coz o to ,hlavicka scriptu by mi ani tak nevadila,ale mam treba tento
> script(viz nize), na vsech linuxech mi chodi,v bsd nikoliv(samozrejme
> jiny prikazy),ale pod BSD mi ten script s CSH
> nejde. Melo by to CASE byt zhruba pro vsechny shelly stejny,ale neznam
> je podrobne , takze nevim jaky jsou mezi nima rozdily. Proto jsem chtel

> ###################################################
> #bin/sh
>

> #cript pro ovladani kompilaci

	Tvuj popis je zmateny. Jak presne ten script spoustis ?

  ????????????
csh script.muj
  ????????????

	Jestli ne, tak do toho nemotej csh, to s tim nema nic spolecneho. To,
jaky interpreter script interpretuje nema primou souvislost s tim, z
jakeho interpreteru jsi script volal - jinymi slovy - ze ty pouzivas csh
nic nerika o tom, jaky shell se vrhne an tento script. To urcuje, jak uz
jsme psal, jeho hlavicka. V tve hlavicce NENI v hlavicce napsano jaky se
ma pouzit shell, to znamena, ze se MA pouzit /bin/sh pokud proprietarni
metoda konkretniho OS nedovoluje toto defaultni rozhodnuti zmenit.

	Jeste jednou a pomalu se ti pokusim vysvetlit, proc ti to chodi na
vsech linuxech, ale nikde jinde - protoze tvoje hlavicka rika (i na
Linuxech), ze script je urcen pro sh. Takze by nemel chodit ani na
Linuxu. Jenze - Linux sh vubec nema - misto nej pouzije bash - takze to
na nem, vlastne nahodou, chodi.

	Vyber si - bud' napis do hlavicky jasne, spravne a zretelne pro jaky
shell je script urcen - a nebudes mit problem, kroem toho, ze bash
proste nemusi byt a neni vsude.

	Nebo si dej tu trochu prace a napis script tak, aby byl pro sh -
nikoliv bash. Pak ti i bez hlavicky bude chodit - a "sh" je vsude, takze
ani nevznikne problem "nekde neni bash". Tedy - sh neni vsude - na
Linuxu neni - ale tento nedostatek jena Linuxu zamaskovan, takze i na
Linuxu to nakonec chodit bude.

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz