OT - Instalace FreeBSD (nebo m0n0wall, pfsense) na Alix 1C (vyrobce PC engines)

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Wed Nov 28 22:50:17 CET 2007

> coze? cache neni "sezrana" pamet a u te wired to zalezi co ti na tom
> stroji bezi. (wired je "zadratovana" pamet pro kernel, kdyz mas treba
> sendfile() tak ten ji musi pouzivat etc.)
cache (bufers) je sezrana pamet protoze pri behu z romky ji
nepotrebujes a system ji ma limitovanou nejakou hardwired konstantou,
stejne pro free memory fbsd ji nenechava poklesnout pod urcitou
hranici.

> muzes ten fbsd problem trosku rozvest?
kernel obsd42 je od 3mb mensi. real mem 31 avail 21m
fbsd7 real mem 31 avail mem 18m

obsd ma realnych 20 MB free pro aplikace, dostatek pro apache/php pro
webgui. muzes
si tam mallocnout 19m na masine bez swapu a pouzit je (test via
forkbomb z portu)
bsd7 - 8812K wired to je navic k pameti sezrane kernelem 4m buffery
(staticka velikost, mene nastavit nejde, nejaka konstanta v kernelu) a
cca 1.5m mb si system nechava free.

takze na fbsd to vypada ve finale takto:
fbsd7: 18m avail,  9m wired, 4m buffers - 1.5m free -> zbyde tam mene
pameti pro aplikace. navic fbsd zere vic % CPU protoze timer ticka
1000/sec, rozdil je dost znatelny.