nefunguje forwarding

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 27 21:14:17 CET 2007

Daniel Dvořák napsal/wrote, On 11/27/07 13:25:

> Predpokladas spravne, ze v tom rozhrani vedoucim k A na routeru C uz se
> ztrati i ten request z B. Nicmene co je zajimave Ccko  Acku odpovida
> zpravou icmp ICMP time exceeded in-transit, kdyz se na B pinga z A nebo
> jeste z neceho jineho za Ackem treba Xko X..........A-->--C--><--B.

> No, sam si nekolikrat uz uvadel ze nekde bezis i current, tak to je
> jeste vetsi hazard nez ten stable ne ?

	Si me pletes s Romanem, ale odpoustim ti ;-)

> Kdyz cron v 3 minutovem intervalu zavolal sysctl reload (mam fastforward
> na 1 v sysctl, nejak se mi nepodarilo to zapinat lepe nez takto, v
> default/rc.conf na to nic neni)

	V default/rc,conf urcite ne, do toho bys sahat nemel.

	Na tohle je /etc/sysctl.conf

> server C# netstat -s -p icmp
> icmp:
>         Output histogram:
>                 echo reply: 3433
>                 destination unreachable: 4189105
>                 time exceeded: 230658

> Ja to ted vidim jako ze nevidime nic. :D

	No, naslo se reseni - nebo - prinejmensim workaround. To neni zas tak
uplne na kocku.

	ICMP_TIMXCEED je priznak vycerpani TTL. To by vedlo k podezreni, ze za
teto konkretni konfigurace dochazi k "forwardovani ve smycce" a paket se
v jadre toci tak dlouho, dokud neni TTL vycerpane.

	Za to ale tezko muze fast-forward samostatne, to byde podmineno jeste
nejakymni dalsimi okolnostmi. Jakymi presne se ted neodvazuju hadat.

> Jak muze nejaka chyba v kismetu

	Kismet neznam, takze nevim co dela.

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz