freebsd-update upgrade z 6.2 na 7.0

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Nov 23 18:33:33 CET 2007

Jen tak pro zajimavost, jelikoz predpokladam, ze ne vsichni tu sleduji
zahranicni mailinglisty a deni okolo.

Nyni je mozne prechazet mezi verzemi bez nutnosti rekompilace systemu -
tedy pomoci binarniho upgrade a diky tomu i pripadny rollback zpet.
Lze pouzit pro minornitni upgrade z 6.2 na 6.3, ale i pro majoritni
upgrade z 6.2 na 7.0 (samozrejme i z jinych cisel verzi)

O minoritnim upgrade se pise zde
http://www.daemonology.net/blog/2007-11-10-freebsd-minor-version-upgrade.html
O majoritnim zde
http://www.daemonology.net/blog/2007-11-11-freebsd-major-version-upgrade.html

Obe procedury jsou velmi podobne.

Od FreeBSD 6.3 bude tuto moznost poskytovat primo systemovy
freebsd-update, do starsich verzi je potreba ten script stahnout z netu.

Stoji za tim samozrejme Colin Percival (FreeBSD Security Officer)

Team FreeBSD si od toho slibuje sirsi testovani beta a RC verzi, na
druhou stranu - ona ta procedura upgrade ze 6.2 na 7.0-BETA3 trva stejne
pomerne dlouho, takze oproti rekompilaci mi to jako velky rozdil neprislo.

Navic to ma (melo?) minimalne jednu mouchu, kterou jsem uz reportoval a
tou je "smazani" pf.conf.

Az si udelam jeste chvilku casu, tak vam sem napisu svoje prvni poznatky
srovnani 6.2 a 7.0 (ne zcela optimisticke)

Mirek