otazky ohladom RAIDu a image systemu online - OT

Radomir Tomanek rtomanek at epark.cz
Thu Nov 15 15:04:28 CET 2007

Ahoj,
Co se tyce "zivych" obrazu disku, je to poslední dobou hodne popularni,
existuje rada aplikaci, které to delaji, ale zajimalo by me, jak to
principielne delaji. Jestli to spravne chapu, aplikace ma nejaky driver
který zachytava pozadavky na I/O a v normálním pripade pozadavky "pousti",
tedy necha HW udelat to, co aplikace, potažmo OS chce. V pripade vytvareni
snapshotu tyto pozadavky "pozdrzi" aby zálohovací SW mohl zkopírovat sektory
disku tak, aby se mu "nemenily pod rukama". Asi jsem to nepopsal uplne
presne, ale tak nejak by to fungovat mohlo. Ale nevim, jak se provadeji
inkrementální zálohy. Jak zálohovací SW zjisti, které sektory se od poslední
zalohy zmenily? Nejaky log? To by znamenalo, ze cim vice inkrementu, tim
vice by rostla rezie...
Vi někdo priblizne jak to funguje?
Jinak co se tyce tech databazi, výrobci zálohovacích SW doporučuji při
vytvářeni snapshotu databazi zastavit.

RaT