otazky ohladom RAIDu a image systemu online

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Nov 15 13:56:01 CET 2007

Stefan Valko napsal/wrote, On 11/15/07 11:27:
> 1. da sa fungujuci system, ktory je na jednom disku dat do RAID 1?
> (samozrejme vypnut pc, dat druhy disk)

	No, jestli nejak, tak vyrobit na tom druhem disku polovinu RAID1 (s
chybejicim druhym diskem), preklopit na nej obsah non-RAID disku, prejit
na tento disk a puvodni disk pridat jako druhy do RAIDu.

	Ale je to dost nezarucena akce.

> 2. je ako  urobit online image systemu? neviem ci tomu dobre chapem cez
> mksnap_ff by to slo? ma s tym niekto nejake skusenosti? chcem to potom
> dat na backup server, kopiu fungujuceho systemu.

	mksnap_ffs vytvori "zamrzly" obsah disku - ale to jeste neznamena, ze
jde takovy image vzit a jednoduse pouzit - zaprve to pripada v uvahu jen
v pripade, ze druhy disk je dostatecne velky a spravne rozdeleny, za
druhe, a to je horsi - "zamrznutost" zajistuje konzistenci pouze na
urovni filesystemu - nikoliv na urivnich vyssich. Takova bezici databaze
bude po takovem prekopirovanim ve stejnem stavu jako by byla kdybych
pocitac v nahodnou chvili vypnul a pote zapnul.U aplikaci je treba
riziko takoveho postupu posuzovat individualne.

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz