IPFW - prosim o vysvetleni

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Nov 9 17:28:48 CET 2007

jaroslav votruba napsal/wrote, On 11/09/07 17:19:
> slozeni jadra s firewallem je mi jasny.
> Jak je to ale pokud budu chtit ipfw natahovat pres kldload. Co jsem
> nasel na internetu,tak z toho nejsem moc moudrej-ruzny howto si docela
> protireci.pokud natahnu kldload ipfw, tak me to odstrihne kompletne,na
> konzoli mi ipfw -f flush nepomuze, jediny co mi zabere je kldunload ipfw.

	No - kdyz se firewall nahraje, tak zacne delat to, co mu rule
prikazuji. Jestli je to defaultni firewall, tak prikaz je - blokovat
vsechno. Jestli chcews, aby delal neco jineho, musis do nej naplnit
pravidla, ktera reknou co poustet ...

	ipfw flush udela jen tolik, ze vsechna pravidla vyhodi - no a jak uz
receno, defaultni akce je "blokovat" ...

> Co mam udelat,pokud jej chci spoustet uatomaticky po startu-staci pridat
> prikaz do /boot/loader.conf ? Musi byt v rc.conf take povoleny
> firewall_enable="YES" a firewall_type="/etc/rc.firewall.rules" ? Co
> musim udelat ,aby se mi pravidla natahly ze souboru
>
> pripadne mi doporucte nejaky funkcni howto

	Ted uz se nestihnu podivat, ale divil bych se, kdyby to v handbooku
nebylo popsano detailne ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz