FreeBSD 7.x x64 2GB RAM

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Nov 3 13:54:30 CET 2007

Peter 'MC Miazga' Jamnicky napsal/wrote, On 11/03/07 12:42:
> Musim potvrdit ze i386 je podla mna tiez uz dobre odladena ale
> uvedomujem si ze pokail x64 verziu pouzivat nebudem fbsd komunita pride
> o dalsieho cloveka na testovanie.

	Delas stroj na testovani, nebo na praci ?

	Nechci se zde dohadovat o tom, jestli je nebo neni pravda, ze i386 je
odladenejsi a stabilnejsi nez EMT64 nebo ne. Ale jestlize si, at uz
opravne ne nebo ne myslis, ze je, pak j evuci tomu, pro koho server
delas bezohlednost dat mu tam tu (z tveho pohledu - a opravdu se nechci
bavit o tom, jestli opravneneho nebo ne) mene vhodnou verzi jen proto,
aby "FreeBSD komunita mela dalsiho testera".

	Jestli si myslis, ze v tvem pripade je i386 vykonostne dostatecna a z
hlediska stability lepsi, pak je neprofesionalni svemu
klientovi/zamestnavateli nainstalovat cokoliv jineho.

> Moja dalsia otazka snad smeruje na vykonnost. i386 vs amd64. Nikde som
> nevidel nejaky benchmark kopirovania suborov a to uvadzam len jednu snad

	S benchmarkama to mas tezky - na podobne mereni ma vliv prilis mnoho
veci - pouzity disk, chipset radice, aktualni rozlozeni kopirovanych
souboru na disku. Tyhle veci maji na vysledky vliv mozna daleko vetsi
nez je samotny rozdil mezi i386 a EM64T.

	Az takovy benchmark najdes, zajimej se o to, jestli je tam napsano na
cem test probihal a co vlastne presne vlastne testoval, Prumerne
"takybenchmarky" tyhle udaje neobsahuji a tak ti prinaseji udaje, u
kterych nemuzes odhadnout velikost chyby mereni, ktera muze byt nakonec
vetsi nez namerena hodnota - a test nerika naprosto nic.

	Vyrobit slusnej test je ukol pro nekoho "kdo vi". Ze natrefis na
spoustu "takybehcmarku", kdele dela kde-kdo, kdovi-jak n tom nic nemeni.
A nemusi jit ani o prostou neznalost (o umyslenem zkresleni ani
nemluvim). Je prirozene, ze clovek ma tendenci povazovat za relevantni
ty vysledky, ktere odpovidaji tomu, co predpokladal, a ignorovat ty,
ktere mu do "svetonazoru" nepatri. Pokud neznas toho, kdo test delal,
riskujes, ze z mnoha ruznych metodik vybral ty, kde vysledky vychazely
tak, jak to odpovida jeho pocitu "tak bych to cekal" a ty, kde to
vychazelo jinak vyhodil jako nevhodne.

	Kdyz uz tedy nedokazes zam odhadnout zda bylo dobre vybrano "co a jak",
tak se alespon ptej "kdo".

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz