FreeBSD 7.x x64 2GB RAM

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Nov 3 11:20:05 CET 2007

Peter 'MC Miazga' Jamnicky napsal/wrote, On 11/02/07 14:59:
> Jasne najlepsie je ma popliest ;) Nepouzivam vobec ako desktop. Netrapi
> ma ani grafika, ani openoffice, ani audio. Routovanie, samba, dhcp.....

	No, kdyz jsem to zkousel naposled, coz uz je pomerne dlouho, tak bylo
OpenSSL, ktere funguje jako kryptograficky backend pro spoustu veci
(ssh, Apache+SSL, i Samba, pokdu vim) dosahovalo na 64bit u nekterych
algoritmu podstatne horsich vykonu. Nekde v archivu tehle konference ta
cisla budou - Google to asi najde. Dneska to, pravda, muze byt jinak.

	Pokud ale hledas stroj na routovani a DHCP tak neni jasne, kterou z
vyhod, ktere 64b architektura nabizi vlastne vubec pouzijes. Za teto
situace muze poznamka o podstatne delsi historii - a tedy odladenosti -
i386 kodu jak v jadre tak v portech poukazovat na jeden z
nejpodstatnejsich rozdilu mezi temito variantami.

	Nakolik mas brat vazne informaci, ze na i386 kodu se uz delat nebude je
otazka - nekteri budou tvrdit, ze je to proto, ze "i386 je out, 64
rulez!", konzervativnci budou tvrdit, ze to je proto, ze i386 kod je po
letech natolik dobry, ze, na rozdil od podstatne mene doladene podpory
64 uz tolik uprav nepotrebuje - a pravda bude, jako obvykle, nekde mezi.

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz