ZFS rules!

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Sun Oct 21 16:49:30 CEST 2007

> na zfs ale nerozsiri raidz (sw raid5) o dalsie disky bez kompletneho rebuildu
> pola a straty dat, inak aj ja by som isiel do zfs
pridavat tam disky jdou ackoliv ne po jednom. pri dnesnich cenach
disku neni duvod pro
jejich pridavani po jednom.

mam treba zraid ze 4 disku a chci pridat dalsi 3, tak tomu zraidu ze 4
pridam zraid ze 3 disku a budu mit 2 raidy v jednom poolu.

> Pozadavek na stabilitu, vykon a spolehlivost (tak ja si prekladam potrebu RAID5)
no dnes uz je jina doba. RAIDy se delaji protoze disky jsou tak levne
ze neni zadny duvod
proc to RAID pole (alespon sw) nemit. ROI lowend RAID pole je u
produkcniho serveru tak 1-2 dny.
> Tys nezazil 6.0, 5.0. 4.0 ... ?
Zadnou z techto verzi jsem nezazil. 6.0 jsem nikde v produkci z duvodu
lenosti (malo zmen oproti 5) nemel.

> Mas nejaky racionalni duvod si myslet, ze zrovna 7.0 bude vyjimecne bezproblemova RELEASE ?
vyjimecne bezproblemova byt ani nemusi od toho jsou clustery aby toto
resily. pro bezne
pouziti staci relativne bezproblemova. Ja na 7-Current uz ostatne jedu
nekdy od srpna a zrovna o ZFS je dost zajem, instaluju to vsude kde se
da. A ty lidi co to chteji nejak moc neresi zda je to beta nebo neni.
chteji vedet zda je to ta verze FreeBSD s ZFS.

> A neoperuj mi tim, ze uz to tenhle a tamhleten pouziva a nema problem
kdyby jim to nejak moc crashovalo tak to by mi uz davno omlatili o
hlavu. Myslim ze snad uz i nektere masiny z freebsd.org jedou na ZFS.

> No - verim, ze rada byla zalozena na tvem nejlepsim presvedceni, co je pro tazatele vhodne.
presne tak, delat dneska raid pole bez zfs.. ano da se to, ale neni
zadny duvod proc to delat.
ZFS ma oproti klasickemu raidu mnoho vyhod:
1. nemusi se rebuildovat pokud nastane vypadek proudu, 2. zadna write
hole, 3. pri testovani pole to preskakuje volny prostor 4. moznost
ukladat metadata do vice raid poli soucasne. 5. dobra detekce chyb 6.
dynamicka velikost filesystemu
> nebo najde nejake uplne jine, vlastni, reseni ...
no v pripade krize tam prece vzdycky jde hodit Solaris. testoval jsem
to a ZFS z BSD Sparc solaris umi.

Ja bych se ZFS rozhodne nebal. Na Solarisu se ostatne pouziva jiz
naprosto bezne.