nizky vykon diskovych operaci ?

Daniel Dvořák daniel-dvorak at atlas.cz
Thu Oct 18 00:34:23 CEST 2007

Roman Divacky napsal(a):
> ano.. kopirovani malych souboru je pomale... 3-5MB/s malych souboru je imho
> naprosto normalni. ano.. mechanicke disky jsou nap*cu :(
Diky za odpoved.

Samozrejme vim ze kopirovani malych souboru je vyrazne pomalejsi nez u
souboru vetsich ( btw. to meritko tzv. vetsich souboru je mysleno
 >100kB, > 1MB,  >10MB ci snad az >100MB ? ) nicmene v tom /var oddilu
nejsou jen male soubory, ale jsou tam ve /var/crash take soubory vmcore,
kterych mam nasbirano bohuzel za tu dobu chodu serveru dosti dost (pamet
vadna 256MB) a jsou ty soubory koloem 80 az 256 MB ( mam zapnuty
minidumpy pres sysctl ) a i presto rozdil mezi kopirovanim techto
vyrazne vetsich souboru oproti dejme pro priklad tomu obsahu z
/var/db/pkg ci /var/db/ports, byl zanedbatelny.

A dalsi co me hodne zarazi je prave rozdil oproti linuxu ci windows, kde
fbsd je 3x az 4x pomalejsi i u kopirovani mensich souboru.

Strasne rad bych videl vysledky nekoho jineho s podobnymi hdd. Prosim
jesli je tu nekdo kdo ma podobne disky tedy 40 a 80 GB ata 100 a ma cas
ten jednoduchoucky test udelat, at sem napise co nameril. Me prijde ze
mam neco spatne nastavene, ze neni mozne ze je ten vykon az tak moc
tristne nizky.

Chapu ze srovnavat vykony v ruznych os a ruznych filesystemu je silne
nevhodne srovnavani ale z pohledu bezneho uzivani zeleza me zajima
zkratka to podstatne tj. ta rychlost kopirovani dat.

Diky.