freebsd vs solaris

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Tue Oct 16 22:02:08 CEST 2007

> Pokud se okolo OpenSolarisu podari vytvorit velkou komunitu useru, tak
> to bude nejperspektivnejsi unix OS. Zatim jeho provozovani na x86
> platforme je spis tak na preview nebo pro developery. Ostatne nikde
> Sun moc nedporucuje Solaris na x86 pro produkci.

solaris na x86 je imho docela nesmysl, solaris je OS zalozeny na predpokladech
jako jsou rychle context switche, urcita architektura pameti etc.

x86 ma hodne veci opacne, to imho nebude nikdy optimalne fungovat

> 13. libc umi otevrit jen 256 souboru, asi port z MS-DOSu

to jako fakt? to se mi moc nezda... dyt by tam nic nefungovalo...

> 15. V solarisovy linux emulaci jede oracle

jo.. tu emulaci maji fajnovou... sem na to koukal a az bude cas tak
slohnu par veci ;) momentalne mam rozdelane neco jako MEMID() ale
moc mi to nefakci :(

> 16. Java nejede rychleji na Solarisu nez na FreeBSD

koukal jsi na ten thread na performance@ kde se zjistilo ze je tam nejaky
workaround ktery hafo zpomalu a ten workaround uz neni potreba?

> 17. Mysql jede na solarisu vyrazne rychleji nez na 6.1

tak mysql jede vyrazne rychleji i na fbsd7 oproti fbsd 6.1

> ale jinak solaris nabizi mnoho dobreho, napriklad si muzete hrat se
> superpages a u nekterych aplikaci (oracle) jejich aktivace prinese asi
> 40% zrychleni. Solaris je opravdu velmi dobry, ale jeho administrace
> rozhodne neni admin friendly ala /etc.rc.conf v freebsd.

superpages v solarisu potrebuji spesl podporu v aplikaci, fbsd je bude mit automaticke.
tes se ;)

roman