nizky vykon diskovych operaci ?

David_Pasek at Dell.com David_Pasek at Dell.com
Tue Oct 16 08:02:30 CEST 2007

Ahoj,

Vykon diskoveho subsystemu neni jednoduchou otazkou a zalezi na spouste parametru. Disky, radic, cache, drivery, filesystem, velikost bloku, velikost souboru, rozlozeni souboru, read/write, nastaveni options filesystemu/OS, READ-AHEAD, apod.

> Behem kopirovani systat -iostat ukazoval idle mezi 80-90%
> system byl nekde kolem 10-15% sem tam trochu user procent a
> trochu si vzalo i preruseni.
>
> takle vypadla druha cast te tabulky zhruba plus minus 20 %:
>
> ad0   MB/sXX
>       tps|XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX228.75
> obcas to dosahlo hodnot az pres 600
>
> To tps /to nevim co je, ale roste to kdyz to jen neco
> kopiruje/ dosahovalo hodnot mezi 70% az 90%, samozrejme kdyz
> to nic nekopirovalo tak to kleslo az na nulu.

Nejuzsim mistem je vzdy HDD, nebot I ty nejvykonejsi enterprise disky umoznuji neco kolem 180 IOPS (I/O operace za sekundu). Jedinou moznosti, jak ladit vyssi vykon disku, je groupovani vice disku do RAID group a dobry radic s velkou cache. Dalsi vec je, ze cache by mela byt zalohovana z duvodu potencialni ztraty dat.

> Povazuji tech prumernych 4 neco MB za vterinu dost nizkou hodnotu.
>
> Je muj predpoklad opravneny ?

To je hrozne relativni. Obecne prace s hodne malymi soubory je vzdy pomalejsi.

Priklad ladeni cteni diskoveho subsystemu viz. http://davidpasek.blogspot.com/2007/06/speed-of-disk-subsystem-could-be.html

David.
--
David Pasek, Solutions System Consultant
DELL Czech Republic - Advanced System Group