Chyba v routovani

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Oct 10 13:16:34 CEST 2007

Petr Macek wrote:
> vcera vecer se mi povedla vec, ktere nerozumim. Pri spousteni VPN jsem
> mel spatne zapsanou routu. Po nahozeni VPN me to od stroje odpojilo, za
> par minut se to probralo.
> V routach se mi objevil tento zapis:
> Internet:
> Destination        Gateway            Flags    Refs      Use  Netif Expire
> 0&0xa010018        10.1.0.25          UGS         0 216122733   tun4

> Muze mi nekdo trosku objasnit, co se mi povedlo? :-)

	Nekontinualni maska (maska, ktera nema v binarnim zapisu souvislou radu
'1' nasledovanou souvislou radou '0'). Takovou lze zadat, ackoliv je, v
zasade, nelegalni. Je pravda, ze ji taky neumim zrusit. Prinejmensim ne
pomoci 'route'.

	Pokud je ale zadana, normalne se pouziva. Akorat si uz nepamatuju jak
se v takovem pripade zjistuje, ktera z pripadne kolidujicich siti z
ruznych zaznamu je specifictejsi.