multipath download s jednim AS

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Mon Oct 8 11:05:17 CEST 2007

Radim Kolar wrote (2007/10/06):
> jak se dela ta BGP matyka, podle mych experimentu se dela per AS ne
> per announcovana netmaska.

Chapu-li dobre klicovou otazku, tak ano. Pro kazdy AS bezi vypocet, ktery
urcuje smery do ruznych siti (to jsou ty netmasky?), ktere se maji objevit
ve smerovaci tabulce.

> Routery mezi sebou navzajem jednou iBGP. Bez iBGP neni failover kdyz
> jeden lehne a tak iBGP je naprosta nutnost.

U Cisca resi failover tak, ze do BGP v ramci AS se davaji smery pres
loopbackove brany (linka k nim tedy nikdy nemuze spadnout). Cesta
k loopbackum je pak zajistena pomoci EIGRP nebo OSPF. Duvodem je rychlost
konvergence site pri vypadku, jez je u BGP mnohem problematictejsi, nez
u EIGRP nebo OSPF. Vyber konkretniho serveru to ale neresi a jestli to
u jinych reseni delaji jinak nebo stejne, to netusim.

> Tedy presne to, co jsem ocekaval, takhle by BGP melo fungovat. Vsechno
> do AS by melo ject tim routerem, ktery je nejbliz.

Aha, krome dohod mezi poskytovateli a tohoto reseni me jeste napada jedna
klasika - znevyhodnovani AS path umelym vkladanim sebe sama do cesty, tj.
proc bych nemohl na R1 rict, ze pri exportu cest k cizim sitim S[234] neni
AS path N, ale N N? Pak by podle me mel kazdy ISP videt, ze jeho router R1
umi nejblizsi sit S1 pres AS path N, kdezto ostatni site S[234] pres AS path
N N. Ale jak rikam, dokud to nevyzkousim, tak nic nevim :o) A navic toto se
uz netyka FreeBSD, takze bud toto alternativni a snad i jednodussi reseni,
nebo take nevim a od BGP si zase davam chvilku pauzu, protoze takovehle
hi-tech zalezitosti me dost vycerpavaji :o)