multipath download s jednim AS

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Sat Oct 6 19:55:58 CEST 2007

> Pokud jsem to pochopil dobre, tak mate 4 linky ke 4 ruznym providerum,
> u sebe 4 download servery ve ctyrech ruznych B sitich a potrebujete,
> aby stahovani slo z urciteho serveru pres urciteho providera podle
> toho, jaky download server si uzivatel vybere (tj. podle IP adresy
> vaseho download serveru).
Presne tak. Kazdy server je ve 4rech B sitich zaroven.
> Ted announcujete kazdou B sit s jinym cislem AS a kdybyste announcoval
> vsechny se stejnym cislem AS, melo by se to chovat stejne
To jsem zkousel, to byla prvni varianta, ale kdyz jsem to bagroval
pomoci BGPlay a bgptrace tak to nebylo to ono. Klicova otazka totiz je
jak se dela ta BGP matyka, podle mych experimentu se dela per AS ne
per announcovana netmaska.

Mam 4 BGP routery v jednom AS:
R1 announcuje B sit 1 pripojenou k P1
R2 ....

Routery mezi sebou navzajem jednou iBGP. Bez iBGP neni failover kdyz
jeden lehne a tak iBGP je naprosta nutnost.

Prvnim problem je, ze si routery navzajem vykecaji ostatni netmasky
naseho AS a zacnou je taky announcovat. No dobre, zaprasime to s
pomoci export filteru. Kdyz jsem udelal vylet na svuj dalsi BGP router
na druhy strane zemekoule tak jsem s pomoci bgptrace zjistil ze
vsechny moje B site z meho AS se routuji pres ten ze 4 routeru, ktery
vyjde v BGP nejbliz.

Tedy presne to, co jsem ocekaval, takhle by BGP melo fungovat. Vsechno
do AS by melo ject tim routerem, ktery je nejbliz.