routing benchmark

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Sat Oct 6 22:01:13 CEST 2007

On Sat, Oct 06, 2007 at 09:09:58PM +0200, Radim Kolar wrote:
> s nejvetsi pravdepodobnosti s rychlosti vs Linux nic. Jeden fw jsem
> pred par lety programoval a testovat adresy/porty u IP packetu je
> trivialni. Pokud je to tak pomale, tak to nebude tim, ze testovaci
> algoritmus je pomaly. Bude to s nejvetsi pravdepodobnosti context
> switchema nebo zamkama.

jj, pred casem jsem zaznamenal diskusi o cpu-bindovani nejakych sitovych
veci v yahooBSD. snad se to integruje. vykonostni rozdily tam byly fakt
zajimave

btw.. ve fbsd se vyviji rm-locks (read-mostly locks) coz jsou normalni
shared/exclusive zamky s tim ze je tam extremne levne shared cteni
(par instrukci navic oproti lockless cteni) a naopak priserne drahy
exclusive update. v zamykani sitovani to imho udela dost zajimave veci.
(typicky cteni routovaci tabulky etc.)

> http://www.openbsd.com/42.html
> Huge performance improvements in the network stack, including:
>     * In pf, store routing table ID, queue ID etc directly in the
> packet header mbuf instead of using mbuf tags (which use malloc'd
> memory). This yields a 100% improvement in pf performance.
>
> Pokud je to pravda, tak by se pf timhle melo dostat tak na uroven
> ipfw2. Na testovani nebudu mit v nejblizsi dobe cas.

byly tam jeste nejake dalsi zlepsovaky... nevim jak je na tom linux
ale kazde zlepseni dobre :)

> mne taky zaujalo tohle:
> OpenBGPD 4.2:
>     * Include support for Four-octet AS Number Space.
>     * Allow the use of pkill -HUP bgpd to reload the config.
>
> openbsd ma kewl userland

jj... na to jak priserny maji kernel etc. tomu userlandu se dost venuji