priorita procesu a volba CPU

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Fri Oct 5 17:23:59 CEST 2007

On Fri, Oct 05, 2007 at 04:52:35PM +0200, Milan Cizek wrote:
> Ahoj,
> chtel bych se zeptat na 2 asi jednoduche veci, jen se mi to nejak nepodarilo
> nikde zjistit...
>
> - Kdyz spustim nejaky proces, napr. perlovy skript s nejakou prioritou,
> "nice -10 ./skript.pl" a tento skript nasledne tvori dalsi podprocesy, napr.
> vola systemove prikazy pres system nebo `...`, vztahuje se i na tyto
> podrizene procesy priorita udana v nice nebo je treba ji znovu specifikovat?

nevztahuje. nice ditete bude 0.

> - Existuje zpusob jak perlovemu skriptu rici, aby se spustil na druhem jadre
> CPU? (kernel mam SMP). Prakticky mam stav, kdy mi prvni procesor jede na
> 100% a druhy nedela nic, "vsechny" procesy bezi na tom prvnim... Chtel bych
> nektere sve monitorovaci skripty (narocnejsi na cas a vykon) prevest na ten
> druhy CPU.

tak tohle by se melo dit automaticky. samotne bindovani procesu na dane cpu
existuje ve forme patche ktery je "nic moc". pred casem jsem se to snazil
popohnat nicmene ten clovek se kterym jsem se o tom bavil ma momentalne 4
prace z nichz jedna je "umyvani zachodu". tj. nevypada to ze by mel na tohle
nejak moc casu...

pokud ma nekdo zajem ten puvodni patch dokoncit tak at mne kontaktuje off-list

roman