apache 22 a php moduly

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Sep 17 17:36:59 CEST 2007

Jaroslav Votruba wrote:
> dobry den
> zkusmo jsem si nainstaloval apache 22+php5+nejake rozsireni.
> Doted jsem pouzival apache 21 a budto jsem si toho nevsim,nebo to
> probehlo samo,ale v konfiguraku apache byli cesty k modulum vlozeny
>
> LoadModule authn_file_module libexec/apache21/mod_authn_file.so
>
> Nejak si nepamatuji,ze bych je tam dodaval rucne. Pouhe prepsani cesty
> na libexec/apache22/mod_authn_file.so nestaci,protoze nektere moduly
> schazi a jine jsou tam navic.
> Jak s co nejmensi namahou upravim konfig apache tak, aby byl v poradku?
> [...]

Port apache22 nepouziva OPTIONS (to IMHO ani predchozi verze), ale hned
na zacatku kompilace vypise na obrazovku nasledujici informaci:

  To enable a module category: WITH_<CATEGORY>_MODULES
  To disable a module category: WITHOUT_<CATEGORY>_MODULES

  Per default categories are:
   AUTH AUTHN AUTHZ DAV CACHE MISC
  Categories available:
   AUTH AUTHN AUTHZ CACHE DAV EXPERIMENTAL LDAP  MISC PROXY SSL SUEXEC
THREADS

   To see all available knobs, type make show-options
   To see all modules in different categories, type make show-categories
   You can check your modules configuration by using make show-modules

Takze ja tu celkem jasne vidim navod na to, jak zkompilovat patricne
moduly soucasne s instalaci apache. Pro ty tri posledni prikazy je
potreba byt v adresari www/apache22.

Narozdil od apache20, ktery mel temer vsechno v httpd.conf ma apache22
hodne moznosti konfigurace v /usr/local/etc/apache22/extra (to ovsem
podle me mel uz apache21)

Jinak bych si dovolil naznacit, ze ten konfigurak apache je "v poradku",
  a obsahuje ty moduly, ktere se defaultne zkompilovaly.
Takze ja bych doporucil ho odinstalovat, smazat i ty konfiguraku a
nainstalovat znovu a s takovymi moduly, ktere pozadujete.

A jeste bych poznamenal - nezamenovat konfiguraci a moduly apache s
modulama PHP (o php se pise v predmetu mailu, ale popis problemu se tyka
modulu apache, nikoliv modulu PHP)

Mirek