haprujici Mysql

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Sep 11 00:22:12 CEST 2007

Dan Lukes wrote:

> 	Otazka je, jestli neni na case premyslet spis o 5.0 - je na svete uz
> dost dlouho, takze se nejedna o zadny 'CURRENT'

Bohuzel se vyvojari MySQL AB porad chovaji, jako kdyby 5.0 byla CURRENT
/ beta a i kdyz za tim cislem 5.0 je jiz uctyhodne cislo 45 (5.0.45),
jsou schopni prekopat chovani datoveho typu DATE pri porovnavani s
DATETIME (viz changelog) a tim s "klidnym svedomim" znefunkcnit
existujici aplikace, ktere pouzivaji porovnavani data tak, jak bylo
"odjakziva do ted" - tedy ze se srovnavalo pouze datum a nebral se v
uvahu zadny cas.
To je jen perlicka z posledni doby, ale tech nekonzistenci a dalsich
problemu okolo rady 5.0 ja vic.
Sam mam na vetsine serveru 5.0... ale taky se pri kazdem upgrade (a
dalsich X dnu po upgrade) tresu, co zase prestane fungovat, nebo se bude
chovat jinak - pak se to horko tezko musi opravovat ve vsech aplikacich
- nedej boze, aby to byl "webhostingovy" server.
Pro potreby Postfixu bych MySQL 5.0 klidne nasadil, pro nejakou vylozene
kritickou a stabilni zalezitost bych patrne stale jeste volil 4.1 - i
kdyz ma oproti 5.0 mene funkci z SQL standardu, tak je aspon stabilni,
co se fungovani tyce.

To byl jen takovy muj postreh, nikomu zadnou verzi nevnucuji a omlouvam
se, za tak zdlouhavy offtopic... ale treba je tu v konferenci nekdo, kde
takovou informaci z praxe oceni.

Mirek