limitovani velikost jail-u

Daniel Geržo danger at FreeBSD.org
Tue Sep 4 18:29:08 CEST 2007

Ahoj,

On Tue, 4 Sep 2007 18:21:31 +0200 (CEST), "Josef Hrabec" <hrabec at naxo.net>
wrote:
> Ahoj,
>
> rad bych se zeptal vas, kdoz provozujete jail-y, jakym zpusobem by bylo
> rozumne limitovat velikost kazdeho z jail-u?
>
> Premyslel jsem, udelat pro kazdy jail zvlastni filesystem, ale to se moc
> nehodi zvlaste, kdyz by jich bylo na jednom disku vice a take ve chvili,
> kdyz bych chtel nejaky jail zvetsit nebo pridat dalsi novy za chodu jailu
> jiz stavajich.

toto asi nebude velmi komfortne riesenie...

> Mozna mohou byt vhodnym nastrojem diskove kvoty pro uzivatele, kteri tam
> zapisuji nejvice dat.

to by hadam aj slo, ak by si nejakym sposobom rozlisoval UID v jednotlivych
jailoch
tym myslim, ze v jaily 1 by si pouzival 2000-2999, jaily 2 3000-3999 alebo
tak nejak.

> ...nevim, zatim jsem jaily moc nepouzival a chtel bych s tim nyni zacit.
> Proto bych vas rad poprosil o namety, jake jsou vase zkusenosti a jakym
> zpusobem resite velikosti (omezeni) datovych prostoru pro jaily za
> predpokladu, ze jsou jaily umisteny na jednom fyzickem disku - nejlepe na
> disku, na kterem je pritomen take hostitelsky system.
> (v tuto chvili neuvazuji o diskove performance, ta nebude prilis krticka)

Myslim si, ze by bolo zaujimave v tomto pripade nasadit ZFS.

--
S pozdravom / Best Regards,
Daniel Gerzo