gmirror

Peter Sedivy - PeSe pese at pese.sk
Sat Sep 1 13:58:47 CEST 2007

Miroslav Lachman wrote:

> [...]
> pripade proste "ztraceny" disk nenasel a musel jsem cely stroj
> rebootovat a pak zase nejaky cas bezel. Vetsinou to byl problem radice v
> low-end serverech Asus.
> U jednoho serveru podobne problemy vykazoval vadny kabel. Respektive po
> vymene kabelu se tento problem uz neopakoval.
> Vadny disk jsem tu zatim v gmirroru nemel, ale i s nim by se to chovalo
> velmi podobne.
> Bez ohledu na to, zda je to produkcni stroj bych zacal tim, ze ho vypnu
> a vymenim kabel. To je totiz nejlevnejsi a velmi rychle reseni, ktere

nuz, to co som poradil Tomimu, skor ako sa odporucil druhy disk ..... :-)

Skuste si (bez ohladu na to, co tu uz bolo povedane):
  ---!! detaily docitat v man ... !!---
a) pripravit dva nove disky (najlepsie identicke s tym, co mate v boxe)
b) splitnut RAID - tu je to gmirror deactivate
c) ak je to hotswap, vytiahnut disk, ak nie fyzicky odobrat disk a znovu
  ho pripnut
d) gmirror insert a gmirror rebuild

Viem, ze to vyzera ako riesenie z MS, ale mne to uz pomohlo.

Ak je to produkcia, niet o com, vymente disk a zosynchronizujte to.
gmirror pozna taku fintu, ze "gmirror forget", takze ak tam budete
vkladat novy disk, skuste to pouzit.

Jeden postreh na zaver. SATA disky, ktore su v PRODUKCNOM servri viac
ako 2 roky, je treba vymenit. -> skusenost.

	PeSe

> Mirek

  PeSe
  e-mail: pese at pese.sk