gmirror

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Sep 1 11:52:26 CEST 2007

Toth Milan wrote:
> Zdravim konferu,
>
> 	posledne dni mi kernel oznamoval nasledovne:
>
> Aug 28 14:57:16 <server> kernel: GEOM_MIRROR: Device gm1s1: provider
> ad4s1 disconnected.
> Aug 28 14:57:17 <server> kernel: GEOM_MIRROR: Device gm1s1: provider
> ad4s1 detected.
> Aug 28 14:57:17 <server> kernel: GEOM_MIRROR: Device gm1s1: provider
> ad4s1 activated.
> Aug 29 03:45:04 <server> kernel: GEOM_MIRROR: Device gm1s1: provider
> ad4s1 disconnected.
> Aug 29 03:45:04 <server> kernel: GEOM_MIRROR: Device gm1s1: provider
> [...]

V minulosti jsem si s gmirrorem uzil dost "srandy", takze ty postupy s
atacontrol a podobne jsou odemne urcite k dohledani v archivu.
Jinak tohle muze byt jeden z mnoha problemu - odchazejici disk, vadny
radic, spatny kabel... S atacontrol je problem v tom, ze se mi
nekolikrat stalo, ze pri jeho pouziti stroj zcelava vytuhnul (v lepsim
pripade proste "ztraceny" disk nenasel a musel jsem cely stroj
rebootovat a pak zase nejaky cas bezel. Vetsinou to byl problem radice v
low-end serverech Asus.
U jednoho serveru podobne problemy vykazoval vadny kabel. Respektive po
vymene kabelu se tento problem uz neopakoval.
Vadny disk jsem tu zatim v gmirroru nemel, ale i s nim by se to chovalo
velmi podobne.
Bez ohledu na to, zda je to produkcni stroj bych zacal tim, ze ho vypnu
a vymenim kabel. To je totiz nejlevnejsi a velmi rychle reseni, ktere
eliminuje alespon jednu z moznosti.
Cokoliv dalsiho uz je docela alchymie.

Mirek