pf a altq_cbq

Marchyn Tibor marchyn at vviss.cz
Tue Aug 28 12:46:14 CEST 2007

Ahoj,

Len by som sa rad ujistil ze mam v pf dobře napipsany shaping, teda pokial sa to tak da brat.
Situacia:

Mam 3 sietove intefacy, jeden do netu(bg0), jeden do lan(bg1), jeden dmz(em0)
V pf som si napisal pravidla takto

ext_if="bge0"
int_if="bge1"
internal_net="10.11.10.0/24"
external_addr="11.11.11.11"
voippbx="11.22.33.44"

altq on bge0 bandwidth 2Mb cbq queue { default_ext, voip_ext }

queue default_ext       bandwidth 1.5Mb cbq(default)
queue voip_ext          bandwidth 0.5Mb

nat on $ext_if from $internal_net to any -> ($ext_if)

pass in all
pass out all

pass quick on tun11 keep state

#queue
pass in quick from any to $voippbx keep state queue voip_ext
pass out quick from $voippbx to any keep state queue voip_ext

#FW to net
pass out quick from $ext_if to any keep state

predpokladam ze by to malo spravit aspon podla PF FAQ to ze mi voip obmedzi len na 0.5mbps  a defaultne vsetko ostatne na 1.5 mbps.. ale nechova sa to tak a ked stahujem nieco smerom dnu tak to ide plnych 2mbps..
co mam spatne..?? potrebujem cisty shaping. Pre 1 ip xy kbps a pre ostatne zvysok, bez moznosti poziciavat si nevyuzitu kapacitu pre obe skupiny....

S pozdravom Tibor Marchyn

__________ Informace od NOD32 EMON 2488 (20070828) __________

http://www.nod32.cz