Systemova console

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Aug 26 23:09:25 CEST 2007

Roman Divacky napsal/wrote, On 08/26/07 22:49:

> funguje to i pro dynamicky linkovane moduly... spis je problem v tom ze
> to tusim funguje spravne jen pro i386 (amd64 se commitovalo nekdy loni),
> jak jsou na tom jine platformy netusim, ale mel jsem s tim problem...

	Onen maly pocitac je i386. Ale nezda se, ze by to tam fungovalo.

	Krome toho se mi to rozlezelo v hlave - jak by to tak asi mohlo pro
dynamicky loadovatelne moduly fungovat ? Jeste si dovedu predstavit, ze
nahraju po sobe tri moduly, takze se za sebe posklada, rekneme, 3*64
byte. Potud dobra. Dovedu si predstavit, ze vsechny tri moduly maji
informaci o zacatku a konci tohohle setu.

	No a ted ten prostredni modul unloaduju.

	Jestli si si opravdu jisty, ze to funguje i pro dynamicky linking, tak
to by me opravdu zajimalo jak ...

	V tuhle chvili se spis klonim k tomu, ze to u dynamickych modulu
nefunguje a ani fungovat nemuze. Ale jestli se pletu, tak jsem opravdu
zvedavy jak by to fungovalo.

	No, ale mezitim jsem dospel k zaveru, ze svoje zarizeni nemusum mit v
seznamu "dostupnych". Pomoci cnadd() jsem se dostal do seznamu zarizeni,
ktere aktualni konzoli jsou. Sice pak conscontrol vypada trochu divne -
aktualne aktivni jsou i ty konzole, ktere vubec nejsou na seznamu
moznych konzili, ale na teto urovni uz to funguje, a jak jsem koukal do
kodu, celkem nicemu tahle disproporce nevadi.

	Abych ale dostaval jeste i low-level systemove hlasky, musim jeste
pouzit i constty_set(). A tady trochu narazim - po nejake dobe fungovani
mi to system zase shodi. Nevim presne kdy a nevim, proc ani jak to
eliminovat ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz