AMD64 vs i386

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Aug 19 10:13:43 CEST 2007

> jasne. na tohle se asi pouzije sendfile. slo mi o principielni ilustraci.

	Nevadi, tak nabidni nejaky jiny priklad typickeho nasazeni, kde neni z
principu veci potreba 4GB pameti a vice a pritom bude AMD64 varianta
nikoli zanedbatelne vykonnejsi nez i386.

	Docela rad bych videl vysledky nejakych testu. Zatim jsem videl pouze
umele benchmarky, jejichz vysledky potom neodpovidaji realnym aplikacim.
A moje vlastni mereni (nekoncepcne a nahodne provadena, takze se o ne
uplne oprit nelze) mi zadne velke vyhody neukazaly.

	Kdyz k tomu pak pripoctu drobne neprijemnosti, jako, ze si na AMD64
nemuzu na textovych konzolich zapnout svuj oblibeny mode 132x60 ani
jakekoliv jine VESA mody (ja vim, je to pitomost, ale proc vybrat
reseni, ktere nevychazi lepe a jeste tam clovek musi zvykat na drobna
prikori ?), pak i pro me je volba jasna.

	Az budu stavet stroj, kde pouziti AMD64 jadra bude mit rozumny smysl,
tak se tomu rozhodne nebranim, ale do te doby tak nejvys na nejake jedne
testovaci masine.

Radim Kolar wrote:
> nicmene pgsql nedava zadne meritelne zrychleni na amd64 vs i386... Pokud si
> vzpomínám tak amd64 má víc registrů, což by se teoreticky mělo projevit ve větší
> rychlosti CPU bound aplikací.

	Nektere sifry v OpenSSL jsou dokonce meritelne pomalejsi.

	Ono je AMD64 sice pro nektera nasazeni teoreticky rychlejsi, jenze v
praxi je potreba zohlednit, jestli kod pro nej ma za sebou stejne
peclivy vyvoj a optimalizaci. Staci, aby vykonostne kriticka cast kodu
byla pro i386 napsana v assembleru a pro AMD64 nikoliv (prave pripad
nekterych sifer v OpenSSL) a hned bude vykon na strane i386 (i kdyby ten
i386 kod bezel na AMD64).