AMD64 vs i386 (was: dell poweredge 860)

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Sat Aug 18 19:28:20 CEST 2007

On Sat, Aug 18, 2007 at 06:57:43PM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	Nemyslim si, ze lze data z disku ziskat jinak nez jejich nactenim z
> disku. Data se, pred tim, nez se dostanou do pameti, proste z disku
> precist musi. I v pripade mmap()
>
> 	Docela by me prekvapilo, kdyby byl mmap()+write() rychlejsi nez
> sendfile(). Ktera existuje prave proto, aby se jim do site daly odeslat
> data ze souboru aniz by bylo nutne se zdrzovat jejich
> kopirovanim/mapovanim do userspace. A odesilani celych souboru do site
> je typicka potreba FTP serveru a jinych podobnych aplikaci poskytujicich
> soubory do site.

jasne. na tohle se asi pouzije sendfile. slo mi o principielni ilustraci.

mimochodem, zrovna ten sendfile pouziva sf_bufs ktere jsou jedna z tech veci
ktera je na amd64 "trivialni" zatimco na i386 je to pomalej hnus. tj. sendfile
bude rychlejsi na amd64 (nebude, pac je to omezene IO ale chapeme se ne :) )

(pro ilustraci mrkni na funkci sf_buf_alloc v i386 a v amd64 verzi. v amd64
verzi to ma 1 radek, v i386 100)

> 	Takze, pro moji zvedavost, mas nejake porovnani vykonnosti pro FTP
> servery ci jine podobne velka data poskytujici servery, ze ktereho by
> plynulo, ze mmap() je pro tento typ ulohy opravdu to vhodne ? Nebo jde
> jen o takovy "naslepo vystrel" na podporu argumentace ve prospech AMD64
> architekruty (ja nenapadam, ze je na nektera nasazeni vhodnejsi, jen
> bych si rad overil, ze zrovna v tom, kterys pouzil jako hlavni priklad).

mozna byl ftp server blbej priklad, nevim. slo mi hlavne o to ze se ty soubory
nevlezou do virtualni pameti.

mrkni na: http://varnish.projects.linpro.no/wiki/ArchitectNotes

je tam pekne popsanych nekolik veci

> 	U tebe nijak prekvapive - amd64 je moderni, kdezto i386 je moc stary ;-)

tak tak :) navic sem videl jak vypada ten samy kod v i386 verzi a v amd64 verzi :)