AMD64 vs i386 (was: dell poweredge 860)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Aug 18 18:57:43 CEST 2007

Roman Divacky wrote:

> vem si treba ze mas ftp server nebo neco ktery poskytuje soubory vetsi nez 4G.
> neexistuje moznost jak by na i386 mohl ten server pouzivat mmap() a tak musi
> ten soubor nacist z disku. tj. bude to pomalejsi, zabere to vic pameti atd.

	Nemyslim si, ze lze data z disku ziskat jinak nez jejich nactenim z
disku. Data se, pred tim, nez se dostanou do pameti, proste z disku
precist musi. I v pripade mmap()

	Docela by me prekvapilo, kdyby byl mmap()+write() rychlejsi nez
sendfile(). Ktera existuje prave proto, aby se jim do site daly odeslat
data ze souboru aniz by bylo nutne se zdrzovat jejich
kopirovanim/mapovanim do userspace. A odesilani celych souboru do site
je typicka potreba FTP serveru a jinych podobnych aplikaci poskytujicich
soubory do site.

	Takze, pro moji zvedavost, mas nejake porovnani vykonnosti pro FTP
servery ci jine podobne velka data poskytujici servery, ze ktereho by
plynulo, ze mmap() je pro tento typ ulohy opravdu to vhodne ? Nebo jde
jen o takovy "naslepo vystrel" na podporu argumentace ve prospech AMD64
architekruty (ja nenapadam, ze je na nektera nasazeni vhodnejsi, jen
bych si rad overil, ze zrovna v tom, kterys pouzil jako hlavni priklad).

> pro mne je volba jasna :)

	U tebe nijak prekvapive - amd64 je moderni, kdezto i386 je moc stary ;-)