postfix a amavis

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Aug 14 08:50:43 CEST 2007

Jaroslav Votruba wrote:
> [...]
> na dalsi a dalsi  problemy,s vetsinou pomuze google ,ale s nekteryma si
> nevim rady.
> Nevim kde je ten haprujici propoj
>
> Log z postfixu
>

> Aug 13 13:10:23 www postfix/postfix-script: refreshing the Postfix mail
> system
> Aug 13 13:10:23 www postfix/master[584]: reload configuration
> /usr/local/etc/postfix
> Aug 13 13:10:23 www postfix/qmgr[2257]: 5F4FD74116:
> from=<root at mujkomp.dvorec.eu>, size=1068, nrcpt=2 (queue active)
> Aug 13 13:10:23 www postfix/qmgr[2257]: warning: connect to transport

[...]

> zarazi me,ze v ps -aux amavis vudec neni videt
> v netstat -an na portu 10024 nic nevisí

A spousti se vubec amavisd jakozto daemon z /usr/local/etc/rc.d? Kdyz
nebezi (neni ani ve vypisu netstat) tak neni problem jen v konfiguraci
postfixu, ale uz v samotnem amavisu, ze nenastartuje - ten by mel bezet
zcela nezavisle na postfixu.

Podstatnejsi by byl vypis master.cf, tam by melo byt neco jako toto:

smtp-amavis unix -      -       -       -       4       smtp
         -o smtp_data_done_timeout=1200
         -o smtp_send_xforward_command=yes
         -o disable_dns_lookups=yes

Aspon me s tim tedy funguje amavisd-new.

[...]
> bohuzel jediny co jsem vygooglil bylo japonsky. Už jsem do toho tak
> zamotanej,ze nevim co mi jeste funguje a co ne. muzete me ponavigovat na
> co se podivat?

Take by to chtelo presnejsi informaci o jaky amavis jde, v portech jich
je nekolik, ja mam zkusenost jen s amavisd-new

Mirek