Geli a gbde - pripominky (posledni)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Aug 3 13:20:55 CEST 2007

Kaminar napsal/wrote, On 08/03/07 12:25:

> Tva prestava je o te implementaci nespravna. Pro jistotu jsem si to jeste
> jednou zkusil. Zasifroval, backup metadat, nahral soubory, zmenil heslo, nahral
> dalsi nove soubory + zmenu na prve nahranych souborech, restore metadat,
> pripojil s prvnim heslem a pristup byl ke svemu bez problemu.

	Furt resis problem, ktery neexistuje a/nebo nelze tebou naznacenym
postupem stejne vyresit.

	geli prikaz 'setkey', o kterem, zrejme, mluvis dovoluje zmenit pouze U1
resp. U2. Hlavni klic H1 menit nedovoluje.

	Osoba, ktera v minulosti znala jeden z klicu Ux mohla s jeho pomoci
desifrovat klic H1 a tedy ho v teto chvili zna. Pokud ma dostatecne
opravneni v pristupu k systemu (a to evidentne ma, kdyz predpokladas, ze
je schopna nahrat na medium zazalohovana metadata) pak je schopna
fyzicky precist data z disku a se znalosti klice H1 je taky desifrovat.

	Pokud chces takove osobe zabranit v dalsim pristupu, musis zmenit H1
(pak ji zazalohovana metadata nebudou k nicemu) nebo ji zabranit v
pristupu k disku - pak zazalohovana metadata nebude moci pouzit ...

	Nema rozumny smysl ptat se na heslo (navic kdyz kazdy takovy
uskutecneny dotaz znamena ohrozeni zadavaneho hesla), kdyz to, cemu
chces tim dotazem zabranit, lze udelat tak jako tak, jen mirne
modifikovanou metodou ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz