Re: Geli a gbde - pripominky (posledni)

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Fri Aug 3 12:25:35 CEST 2007

> [...]
> je sifrovany U1 a U2) a proflakne se ten, pak jeho zmena na H-new obnasi
> kompletni presifrovani dat na disku (tak, ze jiz nejsou chranena klicem
> H1, ale H-new). Pokud utocnik nasledne prepise metadata a vrati do hdy
> klic H1, pak zcela ztrati pristup k datum, protoze tento klic je v teto
> chvili pro ulozena data jiz nespravny.
>
> 	Znovu pripominam, ze vychazim z *predpokladu* jak je to uvnitr
> implementovano (protoze takhle nejak se podobne veci obvykle
> implementuji) nikoliv z detailni znalosti teto konkretni implementace.

Tva prestava je o te implementaci nespravna. Pro jistotu jsem si to jeste
jednou zkusil. Zasifroval, backup metadat, nahral soubory, zmenil heslo, nahral
dalsi nove soubory + zmenu na prve nahranych souborech, restore metadat,
pripojil s prvnim heslem a pristup byl ke svemu bez problemu.
Krom toho to potvrzuje i jeden z prikladu v man geli.

> 	Ja osobne predpokladam, ze "dump" je jen kopie nejakeho sektoru, ke

Dump je citelnejsi vypis posledniho sektoru na disku, ktery obsahuje sifrovana
data.

> 	Ocekavam, ze i v takto "vystoupenych" metadatech (at uz ziskanych
> utilitou nebo primym ctenim z media) je MasterKey dvakrat, jednou
> presifrovany U1 a jednou U2 a bez znalosti uzivatelskych hesel tak
> dostupny neni.

Snad.

> 	Takze to podle vseho ceka na tebe ;-)

Zkusim to. :-)