problem s Promise FastTrak 4310

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jul 30 21:07:10 CEST 2007

DadAN napsal/wrote, On 07/30/07 16:51:

> tu je vystup z dmesg vo "verbose" mode
> http://files.sk/work/freebsd/dmesgverbose.txt

> ad6: 305245MB <Seagate ST3320620NS 3.AEG> at ata3-master SATA300
> ad6: Promise check3 failed
> ad6: FreeBSD check1 failed
> ata5-master: pio=PIO4 wdma=WDMA2 udma=UDMA133 cable=40 wire
> ad10: 305245MB <Seagate ST3320620NS 3.AEG> at ata5-master SATA300
> ad10: Promise check3 failed

Klicovou informaci je "Promise check3 failed". Coz znamena, ze check1
(test, ze disk obsahuje PROMISE metadata popisujici konfiguraci RAIDu) i
check2 (checksum metadat) byl v poradku. Co v poradku neni je "check3",
ktery testuje, zda metadata maji samy v sobe nastaveny bit "data
platna". A to v tvem pripade neni.

	To muze mit ruzne priciny z nichz nejpravdepodobnejsi je zmena formatu
a/nebo umisteni metadat. Moznou pricinou muze byt i nejak achyba v
ovladaci, ktera tam vznikla v posledni dobe. A prave proto radim:

> Ako to presne myslis? SW Raid?

	Nic takoveho jsem nerikal. Rikal jsem, ze mas zkusit raid na discich
zalozit z FreeBSD (atacontrol), nikoliv z BIOSu. Tak by metadata byly v
takovem formatu a na takovem miste, kde je FreeBSD ocekava. Je ovsem
mozne, ze v takovem pripade zas datum nebude rozumet BIOS a z disku tak
nepujde bootovat a/nebo nepujde z BIOSu manageovat.

	Vic lze ale zjistit jen detailni analyzou toho, co se tam doopravdy
deje - tedy zda jde o zmenu umisteni metadat, o zmenu jejich formatu,
nebo o oboji, nebo o zmenu v FreBSD ovladaci, ktera vyusti v tuto chybu
- to ale musi odladit nekdo, kdo ma pristup k danemu hardware, to se po
mailu da ladit jen velmi obtizne.

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz