ifpw check-state a mnoho tcp wait

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jul 19 11:31:07 CEST 2007

michal_sjx napsal/wrote, On 07/19/07 10:57:
> Zatim mam dojem, ze tcp zustane ve fin_wait_2 protoze v nastaveni Apache
> mam povolene KeepAlive a v ipfw ho mam taky

> net.inet.ip.fw.dyn_keepalive=1.

> Takze nabyvam dojmu, ze si tihle dve "keep-alive" spolu obcas vymeneji
> packet, ktery zajisti, ze spojeni zustane ve stavu fin_wait_2.

	Jadro by ve fin-wait2 stavu zadne keep-alive pakety posilat snad
nemelo. Spis nez sitovy stack podezrivam z pripadneho nekorektniho
chovani spis ipfw.

	Celkove mi ale tahle hypoteza zni podezrele. Nakonec, je ale snadno
overitelna - pro libovolne vybrane spojeni v dotcenem stavu lze preci
snadni spustit tcpdump a podivat se, jestli si nejake pakety vymenuji ...

	Pokud ne, bude jasne, ze mechanismus vzniku je nejaky zcela jiny.

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz