Re: bsdlabel a newfs

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Wed Jul 11 12:19:12 CEST 2007

> 	Bavime se o skutecnem newfs ?

Ano, o skutecnem newfs. Je ale mozne, ze to bylo zpusobeno tim,
ze jsem ty pokusy provadel na virtualnim disku, ktery jsem si
vytvoril jako obycejny soubor 1GiB a z toho pak vytvoril zarizeni pomoci
mdconfig (mdconfig -a -t vnode -f disk.img ...)

> 	Skutecne newfs tyto parametry neignoruje (zejmena pokud jsou nastavene
> na pouzitelne hodnoty).

Skoda, ze jsem ty pokusy uz smazal. A jake to byly hodnoty si uz nepamatuju.
Bylo jich totiz docela hodne. :-)

> 	Neni nahodou rec o graficko-klikacim sysinstallu ? To ale neni newfs a
> v tomto ohledu se chova jinak.

Ne nebyla rec o sysinstalu :-), ale castecne to je odpoved i na mou druhou otazku,
kterou jsem psal:

2) Pokud se u newfs tyto parametry nezadaji, tak si je newfs
     predpokladam nastavi efektivne podle sebe. Chci se zeptat,
     jestli newfs bez techto parametru odpovida tomu, co udela
     sysinstall pri vytvareni FS?

Takze labelovani a formatovani v sysinstalu se chova podle jineho
scenare nez u newfs? Je mozne se nekde (krome studia zdrojaku)
dozvedet, jak se sysinstall rozhoduje pri nastavovani parametru?

Dik
Karel