bsdlabel a newfs

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jul 11 01:06:28 CEST 2007

Kaminar wrote:
> Zarazilo me ale, ze u bsdlabel se mohou zadavat parametry
> bsize a fsize. Cekal bych, ze to by melo byt veci pouze newfs.

	Ne tak zcela. Vhodna hodnota parametru souvisela s parametry disku a
velikosti partition - i kdyz, s dnesnimi disky pravda uz v podstate neni ...

> O to vic me to mate, ze newfs na tyto hodnoty z bsdlabelu
> kasle a udela si je stejne, jak se to hodi jemu.

	Bavime se o skutecnem newfs ?

	Skutecne newfs tyto parametry neignoruje (zejmena pokud jsou nastavene
na pouzitelne hodnoty).

	Neni nahodou rec o graficko-klikacim sysinstallu ? To ale neni newfs a
v tomto ohledu se chova jinak.