Update systemu

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Mon Jun 11 23:16:25 CEST 2007

On Mon, 11 Jun 2007, Dan Lukes wrote:

>	Mohu dodat prakticky libovolne mnozstvi dalsich prikladu - zmeny poradi
>polozek ve strukturach, zmeny velikosti struktur (pridanim polozek,

	pro zajimavost, typicky priklad binarni nekompatibility je OpenSSL,
ktera nechala struktury v header souborech a to je presne duvod, proc mozna
nikdy nedojde k verzi 1.0, kde se uz ocekava stabilni ABI. Obcas je proste
nutne do struktury sahnou a to znamena nove 'x' v 0.9.x. A ze ty struktury
schovat uz ted neni zadna sranda, vysvetluje primo jeden z OpenSSL vyvojaru:

	http://marc.info/?l=openssl-dev&m=113042556401979&w=2

	hodne casto vysvetluju lidem, proc nemuzou vzit treba
libcrypto.0.9.8 a prejmenovat ji na libcrypto.0.9.7. Ne vzdy jsem uspesny.
Problem vidim v tom, ze API je jako zkratka vseobecne znamy a celkem
pochopitelny termin, ABI se tomu vzhledove podoba, moc lidi to ale nezna a
michaj to dohromady.

	pro zmateni nepritele je dobry dodat, ze zmena API nutne neznamena
zmenu ABI.

	h.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>