pripojeni velkeho USB disku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jun 5 14:28:54 CEST 2007

Jan Spatka napsal/wrote, On 06/05/07 13:12:
> Po provedeni
> make depend && make all install
> jsem rebootoval a mam tam nove jadro a vse je ok.
> FreeBSD 6.1-RELEASE ... /usr/src/sys/i386/compile/WWW_LARGE_DISK  i386

	Jen pro pripomenuti, to byl ten problem s velkym diskem, ktery se mel
resit optionem MSDOSFS_LARGE, ale neslo to s nim prelozit.

	Resili jsme to bokem, takze jen oznamuji, ze s optionem jako takovym
zadny problem nebyl, problem byly poskozene zdrojove kody neuplne
provedenym updatem.

	A protoze se vyloupla otazka na kterou muze byt vic ruznych nazoru,
vracim se s problemem do konference:

> Je to USB disk WD 500GB, ale není ještě zformatovany.

> Mam disk naformatovat NTFS nebo FAT?
> Mam ten disk nechat jako jeden velky 500GB nebo ho mam radeji rozdelit na několik mensich?

	NTFS disk je ve FreeBSD read-only. Tim vychazi FAT. Hacek je, ze
MSDOSFS_LARGE resi problem velke FAT ve FreeBSD - ale ne ve Windows.
Limit WIndows je, tusim, 32GB. A pokdu se ho na Windows nejakym
MSDOSFS_LARGE-like trikem nepodari zvysit, tak to by vychazelo rozdeleni
na 15 oddilu. To nevim, jak se ti bude libit - to je mozna trochu vic
oddilu, nez jsi doufal.

> Mam disk formatova v sysinstall nebo ve Win?

	V sysinstall ne - mam dojem, ze FAT disky on neformatuje. Ale jinak ve
FreeBSD naformatovat jdou. Nicmene, v tomhle pripade jsou vic limitujici
ty WIndows, takze kde formatovat je otazka na kterou odpoved vyplyne z
reseni problemu jestli lze limit ve Woknech zmenit nebo ne a jake to ma
vedlejsi efekty.

	Mozna ti nekdo poradi neco, co me nenapadlo. Pripoustim, ze tenhle
problem bezne neresim. Mam sice velky disk a oba systemu, lezu z FreeBSD
windowsum na disk, ale ja mam z celeho toho disku pouzito 32GB na FAT s
WOknama a 64GB je UFS2 od FreeBSD. A zbytek je prazdny, nenaformatovany,
nepouzivany. nemam co bych tam daval. Pri dnesni cene DVD medii si
nemusim data nechavat valet po disku - kdyz uz tedy jde nahodouo tak
kultovni data, ze si je chci schovat ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz