usb disk a samba

Karel Cirman karel.cirman at aveco.com
Mon Jun 4 14:28:52 CEST 2007

Zdravím,

řeším následující problém:
Mám server s FreeBSD 6.2 a k němu připojený USB disk 250GB. Tento USB disk
je naformátován jako UFS2 a je namontován do /bms. Dále jsou na něm
vytvořeny adresáře win a bsd . Adresář /bms/win je zpřístupněn pomocí samby
windows počítačům. A tady jsem narazil na problém. Pokud do adresáře
/bms/win nebo /bms/bsd kopíruji soubor o velikosti 100GB+ přímo ze serveru
ke kterému je USB disk připojen tak je vše OK. Pokud to samé provedu
prostřednictvím samby tak po nakopírování cca. 45GB dojde k poškození fs na
USB disku. Pokus o ls na /bms skončí v lepším případě "nic nenalezeno" a
v tom horším restartem serveru. df ukazuje že da0s1a je stále připojeno do
/bms. Pokus o odmontování da0s1a z /bms skončí hláškou "ressource busy" a
pokus o opětné namontování (po umount -f) skončí hláškou "incorrect
superblock".

Nesetkal se někdo s podobným chováním?

Díky Karel